Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Carpe diem

Av nangilima - 23 augusti 2012 11:09

Igår tillbringade jag ytterligare sju aktiva timmar i stallet, men den här gången var jag ensam utan sambo.
Började dagen med MVC-besök kl. 08.15, vilket är lite tidigt för min del som åtminstone brukar sova till 09.30, men för att sambon ska kunna följa med blir det den tidiga tiden så att jag kan köra honom till jobbet efteråt.

Allt verkar bra och bebisen ligger väldigt långt ner nu och kan komma närsomhelst, som barnmorskan sa.
Beräknad förlossning är ju på lördag, men vi har tid hos BM på måndag nästa vecka ändå och jag tror faktiskt att det blir ett besök till. Som sagt, 2 september blir det ju, om man ska utgå från befruktningsdatum.

Körde sambon till jobbet efter MVC-besöket och åkte och handlade därefter. Köpte lite goda frukostfrallor som jag satte tänderna i när jag väl kom hem igen. Lade mig ner på soffan efter frukosten och tog en liten tupplur för att ta igen den missade sömnen på morgonkvisten.
Efter tuppluren åkte jag hem till min morfar, som numera är ensam hela dagarna eftersom min mamma jobbar. Satt och pratade med honom i nästan en timme om ditten och datten. Vi pratade lite om mormor, han sa att det är mest på kvällarna han brukar tänka på henne, när han ska gå och lägga sig osv. Jag tänker också på henne varje dag, så jag förstår honom. Han berättade att han ibland kommer på sig själv med att prata med henne för att strax därefter säga till sig själv "nämen vad håller du på med, hon finns ju inte längre". Men jag sa att det är helt normalt. Särskilt då de levt så många år tillsammans.

Efter besöket hos morfar tog jag bilen till Naturnära där jag köpte två balar spån som jag fick hjälp med att bära in i bilen som tur var. Sedan blev det en tur till byggmax för att köpa lite verktyg och träolja som behövs för att avsluta projektet i foderkammaren.

Väl i stallet började jag fixa och dona med Kevins box, så att jag kunde släpa in spånbalarna och göra iordning så att han skulle kunna stå inne en stund. Det ösregnade dessutom, men jag var alldeles för varm och svettig för att ta på mig regnrocken. Hämtade Kevin i hagen och lät honom gå in i boxen och göra det bekvämt för sig. Han älskar att rulla sig i nyutlagt spån, så det dröjde inte många sekunder innan han dunsade ner på backen och gottade in sig ordentligt.
Medan han stod där full av spån och mumsade hö så fixade jag i foderskjulet under tiden. Timmarna gick och snart hade Kevin torkat så jag kunde borsta av honom ordentligt och mysa sådär härligt som jag inte haft chans att göra med honom på ett tag. Kvalitetstid auf rang. Kändes välbehövligt.
Sedan kom hovslagaren och slog på en tappsko, samtidigt hade jag hunnit hämta in en annan häst som också skulle till hovslagaren och jag utförde lite andra stallsysslor. Mockade i Kevins box bland annat, för givetvis hade han hunnit med att lägga två rejäla blajor under tiden han stod inne.

När jag släppt ut alla hästarna i hagen igen och stått och tittat på dem en stund fortsatte jag med att olja brädor i foderskjulet. Framåt 19-tiden började jag känna mig lite mör i kroppen och satte mig ner, men det skulle jag inte ha gjort för fy fan va svårt det var att orka sig upp igen!
Då insåg jag att jag nog behövde åka hem. 

Kom hem, lade mig i badet och fick god mat av sambon när jag var klar. Sen kunde jag knappt röra mig. Jag tog myrsteg vart jag än gick och sambon fick hjälpa mig upp med benen i soffan eftersom jag inte orkade lyfta dem själv. Tyckte att magen hade sjunkit ner en hel del också och var nästan beredd på att få värkar, men än har inget hänt. Dock är jag fortfarande idag ganska mör i kroppen, så nu blir det nog inga sjutimmarspass i stallet på egen hand på ett tag...

Om en stund ska jag gå ner och fixa iordning köket som har en tendens att aldrig förbli rent, fastän jag gör rent det varje morgon!? Morfar fyller 79 år idag och ska firas av familjen i eftermiddag, så jag tänkte att jag skulle baka Ebbalimpa som är morfars favoritbröd och en sats bullar att ta med mig och bjuda på.
Ska bara vila lite först...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nangilima - 2 augusti 2013 00:14


Augusti är här. Jag har en månad kvar hemma innan jag går tillbaka till jobbet. Separationsångest deluxe. Jag ser egentligen fram emot att jobba, men det är bara det här med att få tiden att räcka till för allt annat utöver jobbet. Om en månad kommer...

Av nangilima - 26 juni 2013 23:10


Den åttonde veckan är här, snart springer jag 30 minuter i sträck! Jag var ute i motionsspåret igår och sprang då 20 minuter i sträck, detta ska jag enligt programmet successivt öka så att jag når mitt mål i slutet av veckan. Om inte det förbannade h...

Av nangilima - 13 juni 2013 22:25


Det har gått en månad lite drygt sedan jag skrev sist. Vädret har varit på min sida och jag är ute så mycket jag bara kan om dagarna. Hela maj månad har varit underbar! Nu är jag inne på min sjätte vecka på löpträningsprogrammet. Jag springer 9 minut...

Av nangilima - 9 maj 2013 11:03

Jag följer ett "lär-dig-springa-30-minuter-i-streck-på-8-veckor"-program (du hittar det här: http://www.babyvarlden.se/Kronikor-Olga-Ronnberg/Olgas-snabba-joggingskola/) och var ute i motionsspåret i måndags kväll. Det var inte särskilt jobbigt att g...

Av nangilima - 3 maj 2013 22:49


Jag försvinner mer och mer från internet. Både på facebook och bloggen. Misstänker att det är våren som tagit mig i sitt grepp, då jag hellre är ute än inne. Dottern lärde sig dessutom krypa igår, så nu finns inte mycket tid över för statusuppdaterin...

Presentation


32-årig tjej från Göteborg, sambo med världens vackraste man. Har en son på 13 år från ett tidigare förhållande och en dotter född september 2012. Djur är mitt största intresse. Äger en stor häst och tre katter. Längtar efter ett hus på landet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards