Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av nangilima - 2 augusti 2012 15:29

Man har ju alltid fått höra av andra gravida och läst i diverse mamma-tidningar/böcker hur vännerna plötsligt går upp i rök när man är gravid och väntar barn, men jag har alltid tänkt att "äh, det händer inte mig! Jag har så stor bekantskapskrets och så många vänner att de omöjligt bara kan försvinna sådär."

Man blir ju lite begränsad i sina utflykter så här sent i graviditeten och därför bjöd vi hem ett gäng vänner på inflyttningsfest till helgen. Dels för att vi fortfarande inte har haft inflyttningsfest trots att det var i maj vi flyttade och så kan jag samtidigt passa på att träffa vänner jag inte sett på länge.
Hur många som sa att de skulle komma?

- Två.

Så nu sitter jag här och känner mig plötsligt väldigt ensam. Jag trodde att jag var en viktig vän, någon att bry sig om oavsett om jag är gravid eller inte, och att jag var någon att prioritera. Men nu känns det inte alls så.
Festen är avblåst och istället inser jag att det nya kapitlet i mitt liv även innebär en hel del förändringar i bekantskapskretsen. Det är ganska uppenbart vilka som fortfarande är mina vänner i vått och torrt, men de som inte ens har brytt sig om att svara på vår inbjudan känner jag att jag lika gärna kan klara mig utan. Då var vår vänskap inte mycket värd om de inte ens kan besvära sig med en kommentar. 

Jag har min familj och mina djur, samt en handfull värdefulla vänner, det räcker. 

Presentation


32-årig tjej från Göteborg, sambo med världens vackraste man. Har en son på 13 år från ett tidigare förhållande och en dotter född september 2012. Djur är mitt största intresse. Äger en stor häst och tre katter. Längtar efter ett hus på landet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards