Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av nangilima - 7 augusti 2012 00:15

Jag har alltid haft mycket för mig, alltid något eller några projekt på gång, bortsett från jobb (som jag gärna lade ner all kraft och energi på) och hästar. Att gå från det till att gå till det här - begränsad och hyfsat orörlig med förbud om att lyfta tungt - har framförallt idag fått mig sjukt uttråkad.

Igår kväll satt jag vaken länge, utan att göra något vettigt. Avslutade några tavelmålningar och slösurfade på internet (det händer inte mycket på facebook efter midnatt kan jag säga...). Slutade med att jag kom i säng strax efter klockan 03.00 Mest satt jag uppe för att det ändå kändes onödigt att lägga sig när jag visste att jag snart skulle gå upp och kissa igen. 
Vaknade idag kl. 10.00 av att regnet slog som spö i backen och piskade hårt mot fönsterrutorna. 
Jag hade ingen aning om vad jag skulle hitta på för något en dag som denna, så det hela slutade med att jag inte hittade på någonting alls utan förblev förslappad i soffan framför datorn och teven och blev bara tröttare och än mer uttråkad. Orkade äta frukost, plocka ur diskmaskinen och sätta igång en maskin tvätt, men mycket mer hushållsarbete än så blev det inte. Sonen blev iaf underhållen av sin kusin och kompisar, så det var ju tur att några kunde roa sig själva iaf. Kevin blev omhändertagen av sin nya hästskötare, så stallet behövde jag inte heller åka till.

Jag satte upp mina färdiga tavlor i babyrummet som nu står klart. Det var ett av mina projekt, men nu är ju det avslutat - så vad ska jag hitta på härnäst?
Jag har några projekt på gång i stallet också, men där krävs det styrkehjälp så det är inget jag kan göra på egen hand och blir därmed lagt åt sidan tills dess att sambon har tid och ork att hjälpa mig.

Jag avskyr verkligen sådana här dagar. Om jag inte gör något aktivt (och tro mig - jag kan se till att fylla mina dagar minutiöst med saker att göra) så blir jag raka motsatsen istället - trött, seg, orkeslös och deppig. Jag somnade till och med på soffan en timme tidigare ikväll, vilket såklart resulterar i att den här kvällen börjar likna gårdagen mer och mer - dvs hyfsat pigg framför datorn där inget händer, men oförmögen att gå och lägga mig.

Jag läste en bok för ett tag sedan, Infiltratören, som kort beskrivet handlar om en man som är infiltratör åt polisen (true story...), men som efter många år av dubbelspel åkte dit och hamnade i fängelse. Mycket bra bok för övrigt, kan jag rekommendera.
Hursomhelst - han berättade i boken att rutiner var det som räddade honom från förfall när han satt där i sin trånga fängelsecell dag ut och dag in.  
Jag tror det ligger mycket i det. Rutiner. 

Snart är bäbisen här. Jag ser fram emot att skapa trygga rutiner och tänker hålla fast vid dem. Gå ut en promenad morgon och kväll oavsett väder eller något liknande. 
Tills dess ska jag försöka göra det bästa av dagarna som dem är. Jag tänker INTE tillbringa ännu en sådan här dag inomhus, blir ju knäpp av att enbart ha sällskap av mig själv. Så om det regnar imorrn tänker jag ignorera det faktum och ta mig ut i friska luften iaf.
Kanske skulle börja med att gå och lägga mig....

 

Presentation


32-årig tjej från Göteborg, sambo med världens vackraste man. Har en son på 13 år från ett tidigare förhållande och en dotter född september 2012. Djur är mitt största intresse. Äger en stor häst och tre katter. Längtar efter ett hus på landet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards