Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

It's your heart. It's alive. It's pumping blood.

Av nangilima - 9 maj 2013 11:03

Jag följer ett "lär-dig-springa-30-minuter-i-streck-på-8-veckor"-program (du hittar det här: http://www.babyvarlden.se/Kronikor-Olga-Ronnberg/Olgas-snabba-joggingskola/) och var ute i motionsspåret i måndags kväll. Det var inte särskilt jobbigt att gå raskt i 6 minuter och sedan springa 1 min, så jag ökade på tiden lite och fördubblade repetitionerna. Underbart härligt var det! I måndags var solen framme till sena kvällen och det var härliga 17 grader ute. Jag njöt av vädret och av pepplåtarna som spelades på radion i hörlurarna. Bland annat en låt som träffade mig rakt i hjärtat. Texten kändes så klockren när jag sprang där i solen.

Hey heart, on the road again 
Moving on forward 
Stick and stones won’t break our bones 
We’re in the car on the highway 
It’s a magical feeling that no one’s got a home 
You’re out calling, still young, happiness in all. 

This is your heart, it’s alive 
It’s pumping blood 
And it’s your heart, it’s alive 
It’s pumping blood 
And the whole wide world is whistling 
And it’s whistling 

Hey heart, on the run again 
Drive is strong anywhere 
Stick and stones won’t take us cold 
Sky’s the ball and it fits it 
It’s the best world’s feeling 
Like nothing can go wrong 
You’re the saddle of the world, you don’t need to know. 

Cause it’s your heart, it’s alive 
It’s pumping blood 
And it’s your heart, it’s alive 
It’s pumping blood 
And the whole wide world is whistling. 




För så kändes det. Jag kände mig verkligen levande när pulsen gick upp och hjärtat pumpade blod så det kändes i hela kroppen. Det gav en otrolig kick!
Dessutom fick jag se en älg när jag sprang i skogen. Jag stannade till och knäppte två kort, men han syns inte bland träden på bilderna. Han stod kanske 30 meter ifrån mig och lyfte huvudet för att titta på mig när jag kom på stigen, men började mumsa gräs igen så jag kunde lugnt gå vidare. Han var jättefin. Jag gillar älgar.

Igår kväll tog jag min nästa runda. Samma koncept som sist, samma motionsslinga. Fast jag gav mig ut lite senare den här gången, vid 21-tiden. Det var inte mörkt, men hade börjat skymma. Dessutom hade det regnat hela dagen, så det var mulet och grått ute. Jag sprang/gick raskt om vartannat och lyssnade på bandit rock under tiden. 
Jag började lite smått skrämma upp mig själv när det blev desto mörkare ute. Tänkte på mördare och läskiga gubbar som gömde sig bakom träden. Det blev ju inte bättre av att lyssna på Rammstein eller de andra rocklåtarna (som jag i vanliga fall såklart inte har några problem med) som spelades i radion heller, så jag fipplade fram mobilen för att byta kanal till något lite mer uppmuntrande och hade precis lyckats få in en annan kanal som spelade glada UB40 istället. Nöjd med det nya musikvalet tittar jag åter igen upp och har då en älg (troligtvis samma älg som jag såg i förrgår) två meter ifrån mig på min högra sida. 

Jag hann knappt reagera. Jag blev så jäkla överrumplad att det första jag tänkte på var att fly därifrån. Så jag satte av utav bara faaaaan, varpå älgen förmodligen tog detta som en invit till lek och började springa efter (för vid närmare eftertanke såg den inte särskilt arg ut). I ungefär fem sekunder trodde jag nog att jag skulle dö. Skrek och gapade medan jag slängde en blick över axeln och såg att älgen fortfarande var efter mig. Försökte se mig om efter lämpliga träd att klättra upp i, eller något annat att ta skydd vid, men då hade älgen lyckligtvis tröttnat och stannat till. 
Så jäkla häftigt och skrämmande på samma gång! Vilken adrenalinkick! 
Har dock inga planer på att göra om detta närmande, så i fortsättningen ska jag nog inte ge mig ut lika sent om kvällarna... 
Men där kan vi verkligen snacka om "it's your heart. It's alive. It's pumping blood"!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nangilima - 2 augusti 2013 00:14


Augusti är här. Jag har en månad kvar hemma innan jag går tillbaka till jobbet. Separationsångest deluxe. Jag ser egentligen fram emot att jobba, men det är bara det här med att få tiden att räcka till för allt annat utöver jobbet. Om en månad kommer...

Av nangilima - 26 juni 2013 23:10


Den åttonde veckan är här, snart springer jag 30 minuter i sträck! Jag var ute i motionsspåret igår och sprang då 20 minuter i sträck, detta ska jag enligt programmet successivt öka så att jag når mitt mål i slutet av veckan. Om inte det förbannade h...

Av nangilima - 13 juni 2013 22:25


Det har gått en månad lite drygt sedan jag skrev sist. Vädret har varit på min sida och jag är ute så mycket jag bara kan om dagarna. Hela maj månad har varit underbar! Nu är jag inne på min sjätte vecka på löpträningsprogrammet. Jag springer 9 minut...

Av nangilima - 3 maj 2013 22:49


Jag försvinner mer och mer från internet. Både på facebook och bloggen. Misstänker att det är våren som tagit mig i sitt grepp, då jag hellre är ute än inne. Dottern lärde sig dessutom krypa igår, så nu finns inte mycket tid över för statusuppdaterin...

Av nangilima - 16 april 2013 20:25


Jag glömde min mobil i stallet när jag var där igår kväll. Kom på det när jag stod i hissen på väg upp till lägenheten och då var det inte läge att åka tillbaka för att hämta den. Skulle ju snart dit igen och nuförtiden är det ändå så sällan som folk...

Presentation


32-årig tjej från Göteborg, sambo med världens vackraste man. Har en son på 13 år från ett tidigare förhållande och en dotter född september 2012. Djur är mitt största intresse. Äger en stor häst och tre katter. Längtar efter ett hus på landet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards