Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Besökstider

Av nangilima - 15 oktober 2012 13:42

Dagarna rullar vidare, Elsa växer så det knakar och jag börjar trivas med att vara i hemmets lugna vrå utan flera bollar i luften samtidigt. 
Igår var arbetskamraterna på besök. Kanske var det allt snack om jobbet, eller av att höra hur de inte trivs, som fick mig att sakna arbetet lite mindre. Jag har det ju faktiskt riktigt bra nu. Vara hemma med världens goaste bebis liksom. Det vill jag verkligen inte byta bort.


Några rutiner kan man väl inte direkt påstå att jag har fått in direkt. Men lägenheten blir oftare städad numera! Disken plockas bort, tvätten tvättas innan det samlas i stora drivor och golvet blir dammsuget.
Jag försöker ta mig ut varje dag, men då sovrutinerna är lite sisodär så blir det inte promenad varje morgon som jag tänkt mig. Antingen tar vi en promenad efter lunch eller så åker vi till stallet. Men åker jag till stallet blir det ingen promenad o vice versa, för då sover hon för länge.


Igår somnade Elsa i sin egen säng för första gången. Annars har jag haft henne bredvid mig i sängen, men nu sov hon hela natten (6,5 timmar iaf) i streck. Kändes skönt att sova så många timmar på raken, men när hon vaknade vid halv åtta på morgonen lyfte jag över henne till mig så att jag fick gosa med henne bredvid mig ett par timmar till. Jag hade förmodligen sovit lite längre om det inte vore för att pappa kom på besök, så jag var tvungen att ställa klockan på nio. 
Han kom en timme senare och tittade lite på Elsa. 
- Ja nu är hon några månader gammal..., sa han när det hade varit tyst i soffan lite för länge.
- Nej, hon är fem veckor, svarade jag.
- Jasså, det är hon... 


Det är ju faktiskt ganska stor skillnad på en månad gammal bebis och en "några månader" gammal bebis... 
Men men, det är en kommentar som kommer från pappa, så jag är inte förvånad över att han inte har bättre koll faktiskt. Elsa var på gott humör för det. Hon låg i soffan och bajsade.
Pappa stannade i en timme och efter det ammade jag Elsa när hon fått på sig en torr blöja och då somnade hon gott. Kunde därför passa på att sätta på datorn, annars undviker jag att ha igång den när hon är vaken för jag vill att hon ska få all min uppmärksamhet.


När man talar om trollen... Nu vaknade hon igen. Dags att stänga av och ägna mig åt bebismys!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nangilima - 2 augusti 2013 00:14


Augusti är här. Jag har en månad kvar hemma innan jag går tillbaka till jobbet. Separationsångest deluxe. Jag ser egentligen fram emot att jobba, men det är bara det här med att få tiden att räcka till för allt annat utöver jobbet. Om en månad kommer...

Av nangilima - 26 juni 2013 23:10


Den åttonde veckan är här, snart springer jag 30 minuter i sträck! Jag var ute i motionsspåret igår och sprang då 20 minuter i sträck, detta ska jag enligt programmet successivt öka så att jag når mitt mål i slutet av veckan. Om inte det förbannade h...

Av nangilima - 13 juni 2013 22:25


Det har gått en månad lite drygt sedan jag skrev sist. Vädret har varit på min sida och jag är ute så mycket jag bara kan om dagarna. Hela maj månad har varit underbar! Nu är jag inne på min sjätte vecka på löpträningsprogrammet. Jag springer 9 minut...

Av nangilima - 9 maj 2013 11:03

Jag följer ett "lär-dig-springa-30-minuter-i-streck-på-8-veckor"-program (du hittar det här: http://www.babyvarlden.se/Kronikor-Olga-Ronnberg/Olgas-snabba-joggingskola/) och var ute i motionsspåret i måndags kväll. Det var inte särskilt jobbigt att g...

Av nangilima - 3 maj 2013 22:49


Jag försvinner mer och mer från internet. Både på facebook och bloggen. Misstänker att det är våren som tagit mig i sitt grepp, då jag hellre är ute än inne. Dottern lärde sig dessutom krypa igår, så nu finns inte mycket tid över för statusuppdaterin...

Presentation


32-årig tjej från Göteborg, sambo med världens vackraste man. Har en son på 13 år från ett tidigare förhållande och en dotter född september 2012. Djur är mitt största intresse. Äger en stor häst och tre katter. Längtar efter ett hus på landet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards