Direktlänk till inlägg 24 september 2012

När Elsa kom till världen

Av nangilima - 24 september 2012 21:16

Den 8 september kl. 18.19 kom vår älskade bäbis äntligen ut. En stor flicka på 4,8 kg och 54,5 cm lång. Trots enorma smärtor som fick mig att fundera på vad sjutton jag gett mig in på och om jag nånsin kunde tänka mig att gå igenom det igen, så försvann allt på ett ögonblick så snart hon kom och vi hörde henns skrik för första gången. Så vacker, så underbar, så perfekt på alla sätt. Lyckan är total och allt har gått så bra. 
Jag har inte hunnit att sitta så mycket vid datorn, därav det sena inlägget, men allt rullar på och vi lever i vår lyckobubbla och försöker hitta lite rutiner i vardagen. Elsa är så snäll. Äter, sover och bajsar mest hela tiden. Precis som det ska vara. Jag får t.om sova lite om nätterna, ibland fyra timmar i streck och det får man ju absolut vara nöjd med.

Jag är så enormt glad över att min sambo finns vid min sida, han är en underbar pappa - precis som jag förutspådde - och han hjälper mig så mycket med allt det praktiska som jag inte hade klarat av utan hans hjälp. Han skämmer bort mig med frukost, lunch, middag, kvällsmat och hjälper till att handla, städa och gå ut med morfars hund. Han byter blöjor och underhåller Elsa och jag blir varm i hela kroppen när jag ser dem tillsammans och ser den stolthet och kärlek han lyser med när han håller i henne. Hennes storebror är också stolt och han är också jätteduktig på att hjälpa till. Jag är så otroligt lyckligt lottad och är enormt tacksam.

Det enda som gör mig lite sorgsen, mest om kvällarna när jag är trött och hormonerna virrar omkring i kroppen, är att jag saknar min mormor så fruktansvärt mycket och det gör så ont i mig att hon aldrig hann träffa Elsa. Det gör mig jätteledsen och jag gråter. Det spelar ingen roll hur väl jag vet att hon var sjuk och aldrig skulle orka, det är liksom inte det - jag är bara ledsen att hon inte fick vara frisk lite längre, så hon kunde vara med oss ett tag till. 

När jag blir så ledsen så trycker jag Elsa lite tätare intill mig och viskar i hennes små öron att jag älskar henne och att hennes gammelmormor också gör det, även om hon aldrig fick chansen att se henne. Elsa kommer att få lära känna sina gammelmormor ändå, genom mig och resten av familjen som kommer att berätta om alla goda minnen vi har av henne. Då känns det lite bättre. Mormor hade inte velat se mig ledsen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nangilima - 2 augusti 2013 00:14


Augusti är här. Jag har en månad kvar hemma innan jag går tillbaka till jobbet. Separationsångest deluxe. Jag ser egentligen fram emot att jobba, men det är bara det här med att få tiden att räcka till för allt annat utöver jobbet. Om en månad kommer...

Av nangilima - 26 juni 2013 23:10


Den åttonde veckan är här, snart springer jag 30 minuter i sträck! Jag var ute i motionsspåret igår och sprang då 20 minuter i sträck, detta ska jag enligt programmet successivt öka så att jag når mitt mål i slutet av veckan. Om inte det förbannade h...

Av nangilima - 13 juni 2013 22:25


Det har gått en månad lite drygt sedan jag skrev sist. Vädret har varit på min sida och jag är ute så mycket jag bara kan om dagarna. Hela maj månad har varit underbar! Nu är jag inne på min sjätte vecka på löpträningsprogrammet. Jag springer 9 minut...

Av nangilima - 9 maj 2013 11:03

Jag följer ett "lär-dig-springa-30-minuter-i-streck-på-8-veckor"-program (du hittar det här: http://www.babyvarlden.se/Kronikor-Olga-Ronnberg/Olgas-snabba-joggingskola/) och var ute i motionsspåret i måndags kväll. Det var inte särskilt jobbigt att g...

Av nangilima - 3 maj 2013 22:49


Jag försvinner mer och mer från internet. Både på facebook och bloggen. Misstänker att det är våren som tagit mig i sitt grepp, då jag hellre är ute än inne. Dottern lärde sig dessutom krypa igår, så nu finns inte mycket tid över för statusuppdaterin...

Presentation


32-årig tjej från Göteborg, sambo med världens vackraste man. Har en son på 13 år från ett tidigare förhållande och en dotter född september 2012. Djur är mitt största intresse. Äger en stor häst och tre katter. Längtar efter ett hus på landet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards